Plenary Sessions

Κυριακή 1/9
10:20 πμ - 11:00 πμ

Πόσο εύκολη είναι η διαχείριση κρίσεων θυμού, επιθετικότητας και παραβατικής συμπεριφοράς των εφήβων;

Νίκος Τομαράς
Σύμβουλος / Ψυχοθεραπευτής

https://tomaras.gr

Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής PET (Parent Effectiveness Training), TET (Teacher Effectiveness Training), Be Your Best – GTI (Gordon Training International) & Terrific Toddlers.

Συνεργάτης της Evalion (Επαγγελματικός Προσανατολισμός Εφήβων και Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Ενηλίκων).

Περίληψη Εισήγησης

Tα τελευταία χρόνια η παραβατικότητα των ανηλίκων βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος με πληθώρα ερευνών από την επιστημονική κοινότητα καθώς και με διεξοδικές αναλύσεις και ρεπορτάζ στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στο διαδίκτυο.

Στην ομιλία αυτή μετά την παρουσίαση και την ανάλυση των αιτιολογικών παραγόντων των διαταραχών συμπεριφοράς και της παραβατικότητας, θα διατυπωθούν προτάσεις για την ανάπτυξη νέων τεχνικών που θα συμβάλλουν σε καλύτερες υπηρεσίες φροντίδας για τους εφήβους υψηλού κινδύνου και στη δημιουργία δυνατών σχέσεων με τα παιδιά μας. Η αστοχία του παραδοσιακού κατασταλτικού μοντέλου επιβάλλει την ανάπτυξη νέων συστημάτων πρόληψης.

Η οικογένεια, το σχολείο, οι παρέες των συνομηλίκων, η υποβάθμιση κάποιων περιοχών, οι κοινωνικές αλλαγές, η ανεργία, η επαγγελματική αβεβαιότητα, η έλλειψη ψυχικής υγείας αποτελούν βασικές παραμέτρους σύνδεσης με την εκδήλωση παραβατικής συμπεριφοράς.
Η διεπιστημονική συνεργασία μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης και των κοινωνικών υπηρεσιών καθώς και η συνεχής επιμόρφωση όλων των επαγγελματιών σχετικά με τα εργαλεία βελτιστοποίησης των υπηρεσιών τους θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποτελεσματική διαχείριση των καταστάσεων κρίσεων.

Τέλος, είναι επιβεβλημένη η οργάνωση δράσεων με στόχο την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου ή ακόμα καλύτερα την πρόληψη των κοινωνικών προβλημάτων που οδηγούν στην έξαρσή του.

Λίγα λόγια για τον κ. Τομαρά

Ο Νίκος Τομαράς ξεκίνησε τις σπουδές του με τα Παιδαγωγικά, συνέχισε στη Νομική Σχολή που δεν ολοκλήρωσε καθότι τον κέρδισε η αγάπη του για τα παιδιά επιλέγοντας να δουλέψει ως δάσκαλοςστην ιδιωτική και αργότερα στη δημόσια εκπαίδευση.
Μετά τη μετεκπαίδευσή του στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, ειδικεύτηκε σε προγράμματα διάγνωσης και αποκατάστασης Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών.
Ακολούθησαν οι σπουδές του στη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία επιλέγοντας το μεταπτυχιακό στο University of East London (MA Counselling and Psychotherapy).

Ασχολείται με τις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές (Νοητική Αδυναμία, Διαταραχές της Επικοινωνίας, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας, Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή, Κινητικές Διαταραχές, Άλλες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές) περίπου τριάντα χρόνια.

Συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη διάγνωση και αποκατάστασή τους, όπως επίσης και σε ομάδες παραγωγής αποκαταστασιακού και εκπαιδευτικού υλικού.

Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα, ενώ η μεταπτυχιακή του έρευνα έχει τίτλο:
«Κατανοώντας σε βάθος το βίωμα του πατέρα με παιδί διαγνωσμένο με μαθησιακές δυσκολίες στο δημοτικό σχολείο».

Έχει παρουσιάσει τα αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών σε συνέδρια και συχνά συμμετέχει σε ημερίδες για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση γονέων, εκπαιδευτικών, φοιτητών, ιατρών και άλλων ειδικοτήτων που ασχολούνται με το παιδί.

Με τη συμμετοχή του σε διαφορά επιστημονικά σωματεία (Κέντρο Ψυχολογικών Μελετών, Ινστιτούτο Έρευνας και Μελέτης Δυσκολιών Μάθησης, Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Εταιρεία Μελέτης της Ανάπτυξης Παιδιών και Εφήβων, Πανελλήνιο Σωματείο Ατόμων με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας) έχει υπηρετήσει και υπηρετεί όλα αυτά τα χρόνια τον χώρο αυτό.

Sunday 1/9
14:30- 15:00

Harnessing Generative AI for Effective Foreign Language Instruction

Dr Kosmas Vlachos

Associate Lecturer, Department of English Language and Linguistics, University of Athens

Abstract

Are you ready to revolutionize your English as a foreign language classroom? Join us for an enlightening presentation on the transformative potential of generative AI, with a special focus on tools like ChatGPT. Discover how AI can create interactive, personalized, and engaging educational experiences that captivate and inspire students.

We will kick off by defining generative AI and unpacking its core functions, emphasizing the crucial role of well-crafted prompts in eliciting meaningful and relevant responses from AI systems. Our deep dive into practical applications will show you how to design AI-driven language activities, including vocabulary practice, sentence completion, and simulated conversations, all tailored to enhance student engagement and learning outcomes.
 Moreover, you'll learn how to teach your students the art of crafting effective prompts, a skill that will boost their critical thinking and creativity. We will also address potential challenges and ethical considerations, ensuring you are equipped to use AI responsibly and effectively.

Exhibitors